Aktualitások, felhívások, értesítések, friss hírek
Óvodából iskolába szakmai nap óvodapedagógusoknak
Közzétéve: 2025-10-16
Különleges szakmai napnak adott otthont „Óvodából iskolába" címmel az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda 2025. október 15-én. Az esemény célja az volt, hogy a város óvodapedagógusai egy helyen találkozhassanak, és együtt gondolkodjanak a gyermekek óvodából iskolába történő zökkenőmentes átmenetéről. Mindezt a közös tanulás, tapasztalatcsere és innovatív megoldások keresése jellemezte.
A rendezvény a gyakorlati pedagógiai ismeretek és elméleti háttér ötvözésére összpontosított, hiszen az óvoda-iskola átmenet nemcsak a gyermekek számára, hanem a pedagógusok számára is kiemelt fontosságú, ebben a folyamatban pedig „Minden gyermek egyformán fontos!”
A rendezvény első részében Dr. Zsigriné Dr. Sejtes Györgyi intézményvezető köszöntőjét követően plenáris előadók osztották meg tudományos és szakmai tapasztalataikat. Szokol Zsófia, a Csongrád-Csanád Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat pszichológusa, a kisgyermekcsoportok idegrendszeri sokszínűségét és annak hatásait tárta fel (Az idegrendszeri sokszínűség jelenléte a kisgyermekcsoportokban), míg Czagány Kriszta fejlesztőpedagógus a kiemelt figyelmet igénylő óvodás gyermekek iskolakezdésére vonatkozóan osztott meg gyakorlati tippeket („Erősségekre építve” – A kiemelt figyelmet igénylő óvodás gyermekek felkészítése az iskolakezdésre). Szakter Zsuzsa, az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskola gyermekvédelmi felelőse, a gyakorlóiskola szakembereit összefogó szocializációt támogató munkacsoport munkáját mutatta be „Együtt könnyebb!” címmel.
A program második részében a gyakorlóiskola épületében a résztvevők interaktív műhelygyakorlatokon mélyíthették el tudásukat. Négy, különböző fejlesztési területet érintő, játékos műhelyfoglalkozáson vettek részt forgószínpadszerűen, amelyek célja a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyerekek (BTMN) iskolára felkészítése volt. Ezek a gyermekek az életkorukhoz képest jelentősen alulteljesítenek, és társas, tanulási, illetve magatartásszabályozási nehézségeik vannak.
A „Fülelj, rajzolj, számolj!” foglalkozás Gajdács Enikő fejlesztőpedagógus vezetésével a beszédhanghallás, az elemi számolás és az írásmozgás koordinációt támogató játékokat kínált a pedagógusok számára, miközben a „Figyelem, játékra fel!” foglalkozás Zsolt Emese gyógypedagógus vezetésével a vizuális és akusztikus figyelem fejlesztésére összpontosított. A „Érezni, figyelni, kapcsolódni” műhelyben, Börcsökné Füredi Ibolya és Siposné Szabó Anikó óvodapszichológusok vezetésével a résztvevők az érzelemkifejezés és a szociális készségek fejlesztésére koncentráltak, miközben a „Sakk-kalandok” című foglalkozás az iskolai készségek komplex fejlesztésére összpontosított sakkjátékok segítségével. A műhelygyakorlatokat követően egy kerekasztal beszélgetés zárta a napot, ahol az óvodapedagógusok közösen osztották meg gondolataikat és tapasztalataikat az iskolára felkészítés és célzott fejlesztés fontosságáról, és az óvodák szerepéről a kisgyermekkori fejlesztésben.
Az Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központ Oktatás Modernizációs és Innovációs Klasztere (OMIK) támogatásával megvalósult esemény nemcsak a tudás átadását célozta, de lehetőséget biztosított a helyi pedagógusközösség számára, hogy egy új szemléletmódot és módszertant sajátítson el, amely hatékonyan támogatja a gyermekek óvodából iskolába történő átmenetét.
A szakmai nap sikeresen zárult, és reményeink szerint a résztvevők gazdagodva, új impulzusokkal térhettek vissza a mindennapi munkájukhoz.
A rendezvény pillanatképei – Galéria
(a fotókat Kuspi Zsolt és Ocskó Róbert készítette)
1. műhelygyakorlat: „Fülelj, rajzolj, számolj!” – Kudarc nélkül az iskolában – Fejlesztő játékok a BTMN-es gyermekek fejlesztéséhez
2. műhelygyakorlat: „Figyelem, játékra fel!” – figyelemfejlesztés játékos módszerekkel
3. műhelygyakorlat: „Érezni, figyelni kapcsolódni” – Érzelemkifejezés és szociális készségek támogatása kiemelt figyelmet igénylő gyermekeknél
4. műhelygyakorlat: „Sakk-kalandok” – Komplex készség és képességfejlesztés a SAKK játékos megismerésén keresztül
Iskolahívogató
Közzétéve: 2025-09-21
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
Az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája, Napközi Otthonos Óvodája várja a 2026/27. tanévben leendő 1. osztályos gyermekeit! |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
>![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
A programokkal kapcsolatos részletes tájékoztatót, valamint a regisztrációs felületet, a
programok nevére kattintva elérhetik. (A felületet folyamatosan frissítjük.) Szeretettel várjuk Önöket és gyermekeiket iskolánkba! |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||